... och spöken kommer inte att vara mysterier. de kommer att vara som elektricitet och regnbågar och teflonstekpannor

hej någon. någon som kanske fortfarande läser denna blogg? om ingen gör det så är det helt ok, helt förståeligt. men om någon faktiskt gör det - så ska ni i så fall ha applåder. för att det tar faktiskt på krafterna att läsa så pass sporadiska bloggar som denna blogg är. men jag tänkte att så här efter en månads tystnad så är det faktiskt dags att jag kanske skriver något igen. jag är lite inspirerad. lite sugen liksom. kanske att denna blogg till och med kan gå från sporadisk till ganska regelbundet uppdaterad. vad tror ni om det?

läget idag ser inte bättre ut än att min dator är trasig. verkligen jättetrasig. unknown hard error, som det korrekt heter. och reparationskostnaderna beräknas gå på lika mycket som en ny och fräsh dator gör. det känns inte ok alls. inte ok någonstans. därför är det helt fantastiskt bra att jag har så fina grannar som jag har. som nu, nu sitter jag på en lånad dator, lyssnar på musik, läser alla 675298 tusen bloggar som jag inte har kunnat läsa de senaste dagarna, och äter paj - paj som min fantastiska granne har lagat och bjudit på. så himla fint. det är nästan så att min jättetrasiga dator känns ok.

ganska mycket annat känns faktiskt också ok. igår var jag på födelsedagsfirande. det var himla trevligt. jag drack vin och samtalde med fantastiska kvinnor och män. det pratades ganska mycket bloggar, om pete, om tjusiga klänningar och om huruvida det är acceptabelt att läsa blondinbella eller ej. och nej, det är inte acceptabelt. sedan avslutades kvällen på doncan, kl 3, som alltid. vad annars? och sedan tog jag nattbussen hem och föll ihop i min säng ganska exakt vid 04.28 tiden. fin kväll. tack alla ni som var inblandade.

vad mer? jo. det är dags för tenta-plugg-vecka nu. och en tenta om ganska så exakt 5 dagar. vilket ju känns mindre ok faktiskt. men visst ska det gå bra även denna gång. ja. sista tentan för terminen.

och jag vet - det här är ett skittråkigt inlägg. för vem fasiken bryr sig egentligen om att min dator är trasig? eller om att jag var och drack vin igår? eller om att jag håller på och insjuknar i tentafrossa? ungefär ingen. men bättre än så här blir det tyvärr inte på några dagar nu. eftersom, som redan nämnt, min dator är trasig = inget photoshop, inga bilder, inga roligheter. inget internet. inget alls. men häng kvar. jag lovar att bättra mig så snart jag kan.

hoppas ni också har haft en fin helg. druckit vin. dansat med vackra män och ätit på doncan.
tata.

Kommentarer
Postat av: Don Juan

Jag är glad att du är tillbaks på bloggen. O jag blir väldigt glad av att få applåder. Kan nämna att idag satte jag eget ljus till min dans. Skissade ihop ett ljusschema, inte lätt med så mkt ljusmöjligheter!! hoppas allt är bra med dig raring. Puss puss

2008-05-07 @ 21:02:42
Postat av: stacy

oh, så stolt jag blir över dig raring! vilket jädrans jobb. tänk för bara några år sedan hade vi people till att sätta ljus åt oss medan vi skötte koreografin, och nu är du en riktig handy-woman, najs. hoppas allt är fint på gotland och att vi snart kan ses igen. puss

2008-05-07 @ 23:01:33
URL: http://inanothertown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0