somedays aren't yours at all

... onsdag idag alltså. den 30 april. datumet känns liksom bekant på något sätt. är det inte idag man typ brukar gå och se på brasa? och dricka sig full på vin? och hångla med en snygg man i någon annans soffa, på någon fest? typ, heter det inte valborg? jag har för mig att jag någon gång för länge sedan har hört det någonstans?

.. fast nej, nu misstar jag mig. eller ja, visst är det en onsdag, och visst är det den 30 april. men istället för valborg heter det ju exakt-47-timmar-och-sju-minuter-kvar-till-tentan-på-fredag. så nej, det blir ingen brasa. och inget vin. och definitivt inte någon snygg man i någon annans soffa, på någon fest. istället blir det skolbiblan, kaffetermosar och långa samtal om kommunalpolitik, sveriges statssick och företagsresearch. och huvudvärk. jävligt mycket huvudvärk.

... jag känner mig sjuk, och opepp. och föresten så fick jag inte det där sommarjobbet som jag till 98 procent säkert skulle få. men bra liksom! vad fan gör man nu då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0