row, row, row your boat gently down the stream

... min mormor och morfar från ryssland är och hälsar på här i västervik just nu. därför tillbringar jag all min lediga tid efter jobbet med de och vi går på små äventyr nästan varje dag. som igår, då åkte vi på räkkryssning i västerviks skärgård. så här såg det ut.


det här är min mormor och morfar. nästa år har de varit gifta i femtio år. himla fint tycker jag.



båten vi åkte med hette freden, och så här såg den ut.


vi åt tills vi fick ont i magen. och då åt vi lite till eftersom det var så hemskt gott.


morfar tyckte att det var så gott att han glömde bort att njuta av den fantastiska utsikten.


mormor, mamma och morfar tog sig tid att beskåda skärgården ordentligt efter maten.


morfar passade också på att spexa lite och göra roliga miner.



mamma var glad för att hennes mamma och pappa hälsade på så att hon fick leka dotter.



ett obligatoriskt vartannat år foto med mormor, morfar och barnbarn.



och sedan blev det mörkt och solnedgången var alldeles fantastiskt vacker.


sedan blev det slutstation och vi gick trötta hem tillsamman med våra mätta magar.

det var en fin kväll. precis så där fin som det alltid är på räkkryssning med freden. för alla er som råkar passera västervik under sommartid så rekomenderar jag att hinna med kryssningen.
mys- och godmatfaktorn är skyhög.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0