thailand, dag 3

idag var det onsdag, och onsdagar är utmärkta dagar för att gå på marknad.
så mor och jag gick på lokalmarknaden i khao lak.


det såldes massor med spännande saker, som vi inte hade en aning om vad det var.





det lagades också mängder med spännande mat.

det här åt vi. det var superduper.

jag åt det lilla spättet med fisk som var utformat som små katter. så himla gulligt.

någon okänd rätt som vi kanske ska våga oss på nästa gång.



detta är alltså ett ägg. det smakar vanligt ägg, har rosa skal, och ser lite motbjudande ut på insidan.


lunchen serverad. 11 kronor totalt.



det här visade sig vara så himla starkt att jag nästan slutade andas.

sedan hittade jag en ny kompis som aldrig ville sitta still. söt som tusan.
och sedan gick vi hem för att ha nyårskalas. den får ni se imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0