oh friday

image28

gårdagens kväll blev en fantastiskt tjusig kväll. efter äventyr på tunnelbanan ut till vällingby, och efter en öl någonstans på söder så landade jennie och jag i en alldeles förtjusande lägenhet vid hammarbyhöjden. där fanns en magnetpoesihörna där folk hade skrivit tjusiga, söta och knäppa saker. det fanns fina fotografier precis överallt och en bar. den var så fantastiskt stämmningsfullt inredd att jag blev smått kär. där dukas det upp med vattenpipa, ett hav av tända ljus och mr damien rice sjöng för oss. superfint. sedan fick vi alla en sovplats i en helt galet enorm säng. bekväm också. och vi sov hela natten som små prinsar och prinsessor. på morgonen dukas det fram frukost och DN och dagen började lika tjusigt som den föregående hade slutat. sådana kvällar mina vänner, det är fina kvällar det. sedan köpte jennie & jag kaffe. och på perrongen, i solen, drack vi morgonkaffe och åt karameller. så himla fint. att umgås med jennie är lite som att vara på äventyr.

ikväll blir det reunion med mellanstadiekamrater. så himla roligt! vi har liksom inte setts på ett helt liv, känns det som. och ännu senare ikväll ska vi ha festligheter hemma hos tina. festligheten är på något sätt knuten till födelsedagsfirandet tidigare i veckan, men denna gång med mindre mat och mer vin. så himla trevligt! jag älskar helg. nu måste jag dock tvätta bort mitt smink. från gårdagen. ush. hoppas alla ni också har haft en fin fredag, och idag också får en fantastisk lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0