tell me lies, tell me sweet little lies

hej! här kommer lite updates kring det verkliga livet, bortom new york fashion week. men på tal om new york så kommer jag på mig själv med att sakna det varje dag. oh, new york, men i alla fall: idag är jag trött. jag la mig sent igår, gick upp tidigt idag. började dagen med ett språkblock som handlade om syftningsfel och byråkratspråk - vilket gick så där. eller nej, det gick inte alls så bra. det var sjukt svårt och jag satt mest och kände mig dum och undrade hur det ska gå för mig på tentan om cirka två veckor, som kommer att innehålla en språkdel. ush. jag väljer att inte tänka på det just nu. sedan hade vi en lång lektion som handlade om nyhetsvädering. det var intressant och jag kände mig inte dum alls. någon gång ska man ju få slippa det också.

pågående skoluppgiften handlar just om nyhetsvärdering. därför har läxan varit att undet kvällen konsumera 90 minuter nyheter. ekot, rapport, aktuellt och tv4 nyheterna. det var ganska ... hm, icke omväxlande. mellan ekot och rapport sov jag. sedan har jag mest varit trött och passat tiderna för dem andra nyheterna. och ätit soppa. och kollat på style.com

imorgon ska vi jobba med nyhetsvärdering i grupp. vi ska lyssna på dagens eko och lunchekot. sedan ska vi läsa dagens nyheter, svenska dagbladet, metro, stockholm city, expressen samt aftonbladet. på det ska vi lämna in 2 -3 sidor text med analys och nyhetsvärdering. min grupp är också inriktad på en politisk/ekonomisk inrikesnyhet. så imorgon kommer att bli en lång, lång, lång dag. förhoppningsvis också kanske lite rolig och lärorik. ja. det hoppas vi på.

jag planerar därför nu att bege mig mot sängen och avsluta dagen så som jag började den - med anna ternheim sjungandes för mig. using white lies if we have to. it?s easy to forgive and forget it all tomorrow. i just pass by you, pass by me. my last way out and worst mistake tonight. lying lips wont say, my eyes give me away. wont you please turn out the light. and i?ll follow you tonight .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0