"dokumentärt med en skönlitterär twist"

image9

... min första officiella dag som journalistikstuderande börjar, även om klockan knappt har hunnit slå 21, att dra sig mot sitt slut - för jag är alldeles slut. så många nya intryck under en och samma dag får mig att bli sömning trots ett sammanlagt intag av fem koppar kaffe. helt crazy. och vad kan jag då konstatera efter första dagen? jo, att det är tur att skriftlig formulering kommer till mig ganska naturligt, eftersom allting annat på utbildningen kommer att bli nytt, nytt och nytt. spännande nytt. svårt nytt. mycket nytt. men roligt nytt! fantastiskt roligt, verkar det som!

jag har tre böcker att läsa till på onsdag, vilket kan bli ganska problematiskt eftersom jag ännu inte har lyckats få tag på en av böckerna. det ska bli mycket trevligt att se hur jag ska lösa detta. hur tar man sig igenom över 400 sidor litteratur på två dagar? det mina vänner, det är dagens stora fråga. men jag är pepp, vilket ju är ett gott tecken. när böckerna har så intressanta titlar som "att skriva i tidning", "intervjuteknik" & "där satt den! en bok om att göra rubriker" kan man inte annat än att vilja läsa dom. eller åtminstonde vilja hinna läsa dom. som sagt, jag är pepp.

men innan jag sätter igång och läser mina sista krafter ur mig så måste jag diska. och städa. och kanske dricka en kopp kaffe till, eller två. imorgon börjar jag inte först 10.00. skönt. så tata, mina vänner. jag hoppas alla ni också har haft en trevlig måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0