medan bloggen byggs får ni en liten diktpresent av mig.

image5jag vill klä lika bra i cigarettpaket
som hon, du vet
som bjöd på en prince igår
hon som luktade
vin och kokos
och som kräktes upp
sina inälvor
där utanför
jag gillade henne, på något sätt

dina händer överallt
och jag vill säga
- jag har inte lust ikväll
och lämna dig
naken kvar
i duschen
bara för att jag vet
att det skulle få dig att bli
riktigt galen (i mig)

jag vill kunna vingla ner
för Drottninggatan
lika charmigt som hon
gjorde
den där kvällen, på lucia
i sina nya röda-pumps
för det var bara -11 ute
och du skrattade

och jag vill få dig att gråta
medan jag
dricker öl
och min tunga leker med kalles
under lakanet
i din säng
jag kan också gråta, om du vill
för någonstans har det blivit
fel

kan
du
inte
se
det?

jag vill kunna
allt det där
som
hon kunde
hon, som du sa
- jag gillar dig (till)
och jag var
otillräcklig
då jag vinglade ner
för Drottninggatan
i mina
röda pumps
fast det var bara
- 7
januari

Kommentarer
Postat av: stasia

testkommentar. för att se hur typsnitt ser ut.

2008-01-14 @ 16:28:09
URL: http://inanothertown.blogg.se
Postat av: Anonym

var det inte den här dikten du vann med i skolans dikttävling? kramar Dojjan

2008-01-20 @ 21:51:37
Postat av: stasia

jo, det stämmer mycket bra :)

2008-01-20 @ 22:10:42
Postat av: haggish

du är så go stasia! jag saknar dig litegrann då o då här ute på landsbygden, o så önskar jag att jag vore lika stilig o tjusig som du. puss!

2008-01-28 @ 20:57:48
Postat av: stasia

men oh haggish. du är så fin som säger så fina saker till mig! jag saknar dig också. och bobby. jag tycker absolut att vi måste ses snart! är du aldrig i huvustaden och reser? jag kan bjuda på en kopp kaffe och en kaka om du kommer. puss!

2008-01-28 @ 23:46:44
Postat av: Alexandra

Du skriver så jävla bra människa! :D

2008-02-22 @ 23:12:43
Postat av: stacy

alexandra - åh, tack så hemskt mycket!

2008-02-23 @ 10:40:03
URL: http://inanothertown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0