i no longer hear the music


bild: rockfoto

oh.
det här är så orättvist.
pete kom.
babyshambles kom.
kom till hultsfred.
och jag. jag var inte där!

nu blir jag seriöst hemskt ledsen och måste gråta en skvätt. jag missade pete! missade missade missade pete! så himla orättvist! jag var där för två år sen. på natten. i mörkret. i kylan. när babyshambles kom. de var två timmar sena, men de kom. och jag var där. och det var en sjukt fantastisk spelning. och efter spelningen gick jag alldeles genomsvettig och frusen tillbaka till mitt tält. jag hade tappat bort alla mina vänner. min mobil var död. min kamera likaså. och jag hade tappat nyckeln till tältet. men samtidigt var jag så hög på lycka att det var helt ofattbart. och nu, nu missade jag en spelning som jag förmodar var minst lika fantastisk. så himla tragiskt. så himla tragiskt.

jag tror att spelningen idag kändes ungefär exakt så här. oh!

mina kära vänner, varför ville ingen av er åka till hultsfred med mig? varför varför varför?
nästa år. nästa år så åker vi. punkt. slut!

nu måste jag konsumera pete-musik hela natten för att bli glad igen.
jag är inte alls bitter. inte alls.

Kommentarer
Postat av: Lisa

gud vad jag känner igen mig!

2008-06-13 @ 09:23:21
URL: http://radiobedlam.blogspot.com
Postat av: Sassy

Oh, det är så typiskt! JAg har köpt biljett till Babyshambles två gånger och då har de ställt in, men när jag sedan inte köper biljett och åker till stället, då dyker de upp! Så jäkla orättvist!

2008-06-16 @ 09:42:51
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Emelie

för att trösta dig något så var spelningen för två år sedan bättre, roligare, mer underhållande. pete höll tillbaka i år, men sjukt het, det var han=) saknade dock lost art of murder, hade varit fint akustiskt.



2008-06-22 @ 17:31:09
URL: http://iel.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0