nylon smile

 
bild: googligoo

idag är det söndag, men känns snarare som ondag, eller egentligen som vilken annan vardag som helst. jag är i skolan, i en datasal på plan två, precis som jag har varit alla andra dagar den här veckan. och veckan innan dess. jag har liksom inget minne av att det har vart helg, och ändå så är det måndag imorgon. underligt hur det kan bli. var tog veckan vägen?

med mig till skolan har jag en vattenkokare, mackor, lunchlåda, clementiner och mjölk. min klasskamrat anton har med sig snabbkaffe. och snart kommer öster med te. allt för att projekt: skriva artikelserie, ska gå så smidigt som möjligt. så här ska vi sitta tills det blir mörkt. skrivandes. allt för skolan liksom.

.... och det mest underliga av allt är att det egentligen inte känns allt för tungt. nästan trevligt till och med. att komma hit, dricka snabbkaffe och få lite skolarbete gjort. underligt det också.

nu är det dags att sätta igång.
dags att fläta ihop lite bokstäver.
dags att berätta en story.

dagens, gårdagens och veckan skiva är: rhythm & sound - rhythm & sound.
fantastisk att skriva till. tips liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0