in love with a feeling

gårdagskvällen var smått fantastisk. det fanns vackra pojkar med svarta bågar och flugor, trevliga klasskamrater, gott vin och rosa böcker. vad mer kan man begära av en torsdagskväll? i min bok har den tjusiga författarduon skrivit var sin rad. jag är egentligen inte så mycket för att kladda i böcker, men ok då, bara den här gången kan det väl vara okej. jag är faktiskt inte helt omöjlig.

nämnde jag föresten att det fanns vackra pojkar i mängder? nästan så man dog lite.

någon gång när klockan blev alldeles för mycket så gick vi vidare till berns. jag minns att vinet där var dyrt och att våra cigaretter tog slut. sedan åkte vi buss med en busschaufför som, oturligt nog för oss, inte visste skillnaden på gullmarsplan och sickla udde. resan hem till fanny blev på det sättet hemskt spännande och äventyrlig. men någon gång kring kl fem imorse hade vi äntligen hittat hem och jag ungefär svimmade av utmattning i fannys säng.

när jag vaknade cirka sju timmarn senare var jag hemskt törstig och mådde så som man kan tänkas må efter en alldeles för trevlig kväll. fanny saknade ett sl-kort och jag behövde frukost och en dusch. jag fick kaffe. sedan åkte jag in till stan och införskaffade bågar a lá mark som jag planerar att vara snygg i imorgon, när vi skålar för nike. jag satte dock på mig mina bågar ganska så direkt och försökte se hemskt inteligent ut, istället för jag-har-sovit-med-kläderna-på skabbig.

sedan kom jag hem och ungefär sov stående i duschen i en timme. jag fattade också det viktiga beslutet att, för mitt eget bästa, låsa in mig själv i mtt eget hem för resten av dagen. och istället för att dricka öl, titta på söta pojkar och dansa tills benen viker sig på konstig klubb så förblir jag hemma. jag är smått stolt över mitt mycket vuxna beslut. jag behöver sömn och att vakna upp icke bakfull imorgon för att hinna med både det ena och det andra innan ölandet till nikes ära kör igång.

... nu tror jag att ska ta mig till min säng och somna där, istället för över mitt tangentbord. ni som är ute i kväll, skåla och dansa lite för mig också. i tankarna är jag med er ute på dansgolvet.

godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0