honky tonk of wermland

ibland skriver jag mycket om fina klänningar. vissa tycker att det är bra, andra är inte särskilt intresserade av att läsa om prinsessklänningar. men det gör egentligen ingenting, eftersom det är min blogg så får jag skriva om precis vad jag vill. visst?

i alla fall, jag tänkte bara punktera att fina klänningar faktiskt inte är mitt enda intresse. jag tycker också hemskt mycket om mina vänner. och böcker fyllda av fina ord och med fina omslag. jag gillar att dricka te ur söta tekoppar, och att ha ett sugrör i mitt kaffe. jag älskar att se på bilder och skulle egentligen vilja tapetsera mitt hem med vackra tidningsomslag. jag älskar dans, och skulle antagligen dö lite om dansen inte fanns. jag tycker om att gosa med söta bebisdjur fast jag egentligen är hemskt allergisk mot allt pälsigt som rör sig. och så, så klart, precis som alla andra, så tycker jag hemskt mycket om musik. och nu kommer vi till den egentliga poängen med detta inlägg. nämligen, ett litet musiktips till er.

detektivbyråns nya album wermland har gått på repeat hemma hos mig i snart en vecka. och jag tycker att det är alldeles fantastiskt. pop/electro/folk klassas det som enligt myspace men jag väljer att inte kategorisera enligt genre. det är helt enkelt musik för ledsna dagar, som får en att bli gladare. det är musik för glada dagar som får en att bli lite smålycklig. det är musik för regniga dagar, och musik för våriga frukostar så att man nästan kan känna solen lysa. det är fint. ibland påminner det lite om melodislingorna skriva för amelie from montmartre, fast ändå inte. det är liksom lite av varje. fint.
albumet finns bland annat här. och här. choise is good.

här om dagen upptäckte jag också first aid kit, kanske sent som vanligt? men bättre sent än aldrig. visst? och nu är jag lite smått förälskad. jag älskar att stöta på nytt och spännande som man sedan inte kan låte bli att lyssna på om och om igen. och så himla gullig myspace-sida också.

vad tycker ni?
puss

Kommentarer
Postat av: Irina

Det är jättefint inlägg, jag tycker om det.

Du visar dina känslor där....

2008-10-07 @ 10:30:57
Postat av: Lenita

ja i SIN EGNA blogg skriver man vad man vill=) fortästt du skriva om prinsesklänningar om du vill det =) ha en bra dag

2008-10-07 @ 10:34:45
URL: http://lenitatheone.blogg.se/
Postat av: stacy

mamma; jag menade vad ni tyckte om musiken ;) hihi. men tack. det var fint sagt av dig.



lenita; "sin egna" - jag förstår inte riktigt, är det en pik, eller varför är det skrivet med stora bokstäver? hur menar du?

2008-10-07 @ 11:54:43
URL: http://inanothertown.blogg
Postat av: Pelle N

Åhhh, du skriver precis så som jag skulle vilja göra, och med touch a la Carrie B. Och att skriva så som hon säkert gjorde när hon var 21... Well, that´s just fabulous :)



Fint när du gör den så här personlig.



kram!

2008-10-07 @ 21:42:00
Postat av: stacy

oh, pelle, det var ungefär den finaste komplimangen jag någonsin fått. du är så fantastisk, fina du! puss

2008-10-07 @ 22:06:14
URL: http://inanothertown.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0