marc by marc jacobs ss09

goddag.
som utlovat, så kommer bloggen under helgen att gå under temat new york fashion week-helgspecial.

först ut i rampljuset plockar jag fram marc by marc jacobs. spring/summer 09 kollektionen är galet förtjusande. jag kan inte minnas när jag sist blev så imponerad av en marc-kollektion i sin helhet. för det mesta brukar marc's kollektioner vara smått galna, och inte helt okej bärbara. men den här gången tycker jag att (nästan) hela kollektionen är supertjusig. inte sagt att jag skulle kunna tänka mig att bära allt. men det känns som att plaggen i denna kollektion är mer är bara något fint/showigt att titta på.

speciellt förtjusande är pojkplaggen.
skulle jag vara pojke (och snuskigt rik) så skulle jag köpa hem rubbet. helt klart. titta bara.



också flickorna var hemskt fint klädda. kul att se att gladiatorinspireradesandaler och sandaler med snörning hänger kvar även till nästa vår/sommar. det betyder ju att det kommer att finnas många fler i butik, vilket i sin tur betyder att jag kan uppgradera mina nuvarande älsklingar som helt och hållet håller på och ramlar sönder.

jag älskar att flickplaggen är flickiga utan att vara korvskin eller hemskt naket. och så är det enkelt.



och så klart, fina ting måste betygsättas.
ssss / sssss *
- i förhållande till de hittils uppvisade kollektionerna, så klart.

vad tycker ni?

* s som i stacy ;)

Kommentarer
Postat av: Cissie

Marc by Marc Jabobs vår- och sommarkollektion är underbart inspirerande!

2008-09-13 @ 17:45:31
URL: http://hilmashimmel.blogg.se/
Postat av: stacy

cissie, håller helt klart med dig! den är fantastisk!

2008-09-14 @ 01:28:18
URL: http://inanothertown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0