flotta sjöodjur.

idag gjorde jag ett besök på konstfacks julmarknad, och det var fint. det är härligt att bara få gånt runt och andas in begåvade människor, och titta på deras flotta påhitt. ett bord som jag blev stående länge vid var bernhard stimpfl-abeles bord, där han sålde alldels galet snygga smycken. alla flottast var hans sjöodjursliknande två finger-ringar. jag blev lite kär. priserna var dock en aning saftiga för min studentplånbok, speciellt så här i juletider, så inga nya ringar fick följa med hem idag. men som tur så går tillverkaren att få tag på, ifall jag plötsligt skulle få 2000 över eller så. och det är ju alltid bra.






pics/bernhardstimpfl-abele.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0