rörigt skrivbord, no more.

sedan jag bytte till mac har mitt skrivbord mest sett ut som en soptipp. jag jobbar helt enkelt inte med skrivbordet på samma sätt på macen som på windows. på windows fanns skrivbordet för att samla genvägar, viktiga mappar och dokument som man snabbt ville komma åt. medan på macen har skrivbordet mest blivit en samlingsplats för allt som sparas ner från nätet. och till slut blir skrivbordet bara en enda röra. men, no more! för igår upptäckte jag nämligen det lilla fantastiska programmet bomptop. bomptop förvandlar nämligen ditt skrivbord till ett 3D-skrivbord med golv och väggar, och låter dig sortera dina filer i snygga travar, vilket genast resulterar i ett mycket flottare och mer välstädat skrivbord. titta, så här:

mitt vanliga, stökiga skrivbord:


mitt nya, flotta skrivbord:




och om man dubbelklickar på någon av väggarna kan man placera saker även där. på mina väggar har jag konst, men man kan ju också lägga annat där. samla ett gäng dokument som man jobbar med t.ex, eller hemlisar och annat som inte ska ligga och skräpa på skrivbordet. visst kan man inte annat än att älska det? jag i alla fall, fullkomligt avgudar det. och för att det hela ska bli ännu flottare, så kan man givetvis även byta tapeter på sitt 3D-skrivbord. så att det t.ex. ser ut så här, eller varför inte så här? och det bästa av allt är att detta lilla program är gratis. så nu kan vi alla ha snygga välstädade skrivbord. för er med mac finns det att ladda ner här & för er windowsanvändare, här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0