ibland så kommer jag på mig själv med att vara lite vuxen


bild: twistedteenphotography

idag gjorde jag något så himla vuxet att jag nästan blev lite förvånad över mig själv. hör och häpna:

efter att ha avverkat diverse plugg fram till klockan ungefär tjugoett (var god notera att det är fredagkväll!) begav jag mig sedan till odenpaln för att möta upp mina alkoholiserade vänner och använda de som matsällskap. efter mycket om och men, och en kebabtalrik samt repliken: stacy, nu har jag hållit dig sällskap. får jag gå nu? såg jag på när mina alkoholiserade vänner travade tillbaka till tranan för att bli ännu mer alkoholiserade, samt för att förhoppningsvis få ligga. bra för de. själv belönade jag min överbelastade hjärna med en inte allt för liten påse lösgodis och satte mig seda på tunnelbanan hem. hur mycket min alldeles för nykta kropp än skrek efter alkohol så gav jag inte med mig. har man en artikelserie att producera så har man. och har man ungefär 4.000 tecken skrivna av 14.000 tänkta så är en alkoholiserad fredag inte en särskilt bra idé. även om idén är väldigt lockande.

så nu är jag alltså hemma, nyket på en fredagkväll, med en hög skolarbete på mitt skrivbord.
jäkligt vuxet, om ni frågar mig.

Kommentarer
Postat av: Lonis

jag blev glad av att läsa detta. glad för din skull, vännen.

2008-11-29 @ 18:05:54
Postat av: Kri

Ja stacy, jag var imponerad av hur du var som en mur när man försökte grupptrycka i dig lite vin. Det var lönlöst att försöka.

Du är stark du ;)



Fast det hade varit kul om du var kvar och dansade!

Bra bra musik. Bitvis.

2008-11-30 @ 10:07:37
URL: http://borjaklaga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0