valborg/sol/picknick/och/blåmärken.

ivåg var det som bekant valborg. precis så som det är vara varje år. jag spenderade min kväll några tunnelbanestationer bort från centralen, i trädgården till ett litet sött smurfblått hus.


här var vi. och titta i bakgrunden, huset är verkligen smurfblått.


björn och tina var där.


vi inledde kvällen med en riktig grillmåltid och åt spett med körsbärstomater, zucchini, paprika, champinjoner och sojakorv på, och så potatissalld till förstås, och öl. så himla hemskt gott!




stella var en riktig grillmästare som såg till att trädgården inte brann upp.


mätta och belåtna myste folk i gräset.

... och spelade hacky sack.


och när det blev alldeles kolsvart ute så förflyttade sig hela sällskapet till verandan och inomhus för att fortsätta fira in våren. vi önskade låtar från spotify, drack gott och skrattade i mängder.


kring klockan mitt i natten blev vi trötta och hoppade tunnelbanan hem. och hela resan gick lite upp och ner och bak och fram. allt blir så himla mycket roligare mitt i natten, förstår ni.



när vi vaknade idag så fortsatte solen att lysa nästan sommar och vi bestämde oss därför för att gå på picknick. brieost, kyckling, oliver, potatissallad, baguett, öl och cheezballz är allt som behövs för en lyckas dagenefterpicknick.
     och annars så har jag mest ont i halsen och en stor blåmärkesbula på benet, efter en liten fotbollsmatch i den kolsvarta trädgården. men vad gör det egentligen när det nästan är sommar ute och jag har varit ledig i tre dagar och ska få vara ledig två dagar till? ingenting. det gör absolut ingeting. för allt är som det ska vara - soligt, skadat och lite förkylt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0