livstecken från storstaden

hej. jag lovar, jag lever och mår bra. tydligen är jag dock inte lika bra på att uppdatera min blogg. får lov att skärpa mig med det. så sedan sist har jag haft ett seminarium som har gått bra. vår lärare pratade om sig själv ungefär halva lektionen och sedan hann vi andra ungefär öppna munnen 10 minuter var, så jag antar att man kan säga att det gick bra.

i torsdags hade vi journalistikfestligheter och det var supertrevligt. en liten varning för överkonsumtion av vin denna vecka dock. det får jag också bli bättre på. främst för att det blir på tok för dyrt, och på tok för kaloriefyllt i längden. sedan hade vi fredag. då hade inte jag några lektioner. jag sov länge efter torsdagens 7 glas vin, men sedan samlade jag mig och åkte till skolbiblioteket för att låna en rosa bok som jag måste läsa tills på måndag. på kvällen, fredagskvällen, igår alltså blev det festligheter igen. denna gång med tina, daniel och daniels trevliga jobbarkompisar. det dracks ännu mer vin och stämningen var trevlig. men redan kring 1 blev jag trött och tog tunnelbanan hem. jag antar att min gräns går vid fem festligheter/vecka, mer än så klarar jag ej. man börjar visst bli gammal redan.

då är vi framme vid idag, lördag. jag sov sjukt länge. sedan handlades det mat och jag lagade kycklingwook medan tina & daniel tryckte i sig pizzor och semlor. det kändes fint. att jag inte var lockad alls. tack viktväktarna. tack för att ni har lärt mig självdisciplin. jag är er evigt tacksam.

nu tänkte jag ägna mig åt att ligga med style.com - new york fashion week har ju dragit igång. peppt. jag måste erkänna att stockholms fashion week har jag helt och hållit missat. jag skyller på tidsbrist och ett stort intresse för skolan. så jag måste surfa runt och ta igen även det. det ska jag göra nu. och tråkig kurslitteratur ska jag lämna till imorgon. det är ju faktikst en dag då också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0