the talking horse and the sad girl and the village under the sea

nyss hittade jag en bok med en alldeles förtjusande fin titel; the talking horse and the sad girl and the village under the sea. det är samma författare som har också skrivit; the curious incident of the dog in the night-time. den senare ska enligt niotillfem-sandra vara "smått fantastisk". jag måste se hur pass fantastisk den är - så därför har jag beställt den. men för att återgå till den förstnämnda boken - visst är titeln sjukligt tjusig? och själva boken är en diktsamling. och diktsamlingar med tjusiga titlar kan ju aldrig bli fel. jag ska nog beställa den också när jag får påfyllning i kassan.

och på tal om böcker. böcker är bland det bästa jag vet. speciellt pocketböcker. ni vet, när man har läst boken så pass många gånger att bokryggen är alldeles trasig - då ser boken som mest älskad ut. pocketbäcker är det enda jag har i min bokhylla. inbundna böcker har inte alls samma charm av någon anledning. att köpa en ny pocketbok är nästan som att köpa en ny fin klänning eller ett par nya tjusiga skor. jag går runt och är superglad hela dagen.och eftersom böcker gör mig så glad så tänkte jag nämna titlarna på mina fem favoritböcker.

1. extremt högt & otroligt nära, av jonathan safran foer
2.
tillsammans är man mindre ensam, av anna gavalda
3. vit oleander, av janet fitch
4. paint it black, av janet fitch
5.
the history of love, nicole krauss

alla dem böckerna är otroligt fina men nummer ett, extremt högt & otroligt nära, är nog den mest fantastiska boken jag någonsin läst. läs, läs, läs den! och nu när jag har berättat om mina favoritböcker så kan jag också nämna dem böcker som väntar på sin tur för att bli lästa. så kan ni hemskt gärna få tipsa mig om bra böcker ni har läst!

1. allt är upplyst, av jonathan safran foer
2. the curious incident of the dog in the night-time, av mark haddon
3. man walks in to a room, av nicole krauss
4. jag önskar att någon väntade på mig någonstans, av anna gavalda
5. den avklädda bruden, av anonym
6. the memory keeper's daughter, av kim edwards

och nu sitter jag hemma hos jennie - här ska jag bo några dagar medan jennie är bortrest. mysigt värre. jennie har en fin bokhylla med många, många böcker. jag har hittat en som verkar trevlig; saker vi kunde berättat, av tony parson. den ska nog jag läsa nu. och dricka thé. tata.

Kommentarer
Postat av: Mi a.k.a Dolly

Jag verkligen älskar Paint it Black, den hjälpte mig som fan under min depression förra året. Att besöka mörkret i boken hjälpte mig att inse att mitt liv inte var så jävla illa som det kändes :)

2008-02-23 @ 22:22:48
URL: http://porcelainheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0