inspirationboard of the week

varje vecka här på bloggen kommer det att dyka upp en liten inspirationstavla som kommer att bestå av fina bilder, en rad ur en fin sång, veckan bästa köp, stiligt klädda människor eller något annat trevligt. i princip vad som helst - som jag har inspirerats av eller tyckt varit extratjusigt under veckans gång. so here we go, allra första inspirationstavlan ser ut på detta vis:

image5

... orange är min nya älsklingsfärg. jag har en ny orange 2008 kalender som jag mer än gärna drar upp en extra gång för att skriva någonting himlans oviktigt, endast för att få skåda den fina, oranga skinnpärmen. och högst upp på önskelistan står en kjol med hög midja, i en tjusig orange färg, likt någon av dessa ovan. från vänster; supersöta bloggerskan från liebemarlene vintage kör på en snygg, stor, svart rosett ihop med sin kjol. ranna från only shallow satsar på ett enkelt skärp, vilket inte är mycket sämre det, medan moderniteter-olivia slår två flugor i en smäll och har ett skärp med en rosett på. tjusigt värre! jag älskar flickor i höga, flickiga kjolar med rosetter, i just do. veckan har också innehållit mycket kikande i min inspirationsmapp på datorn som under årens gång har kommit att bli överfylld med alldeles fantastiskt fina teckningar. de två stycken ovan har denna bloggerska skapat och jag anser att de är alldeles förfärligt fina. och sedan sist men inte minst har vi på inspirationstavlan också en scrapbooksida från vogue. vad kan vara mer inspirerande än att bläddra i en tjusig scrapbook som är fylld med alla ens favoritbilder?

alla bilder är från respektive bloggar. sidan ur vouge, google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0