coffee, cigarettes and strawberrys.

image51

men hej mina fina vänner. min första dag som riktig-lek-reporter på västerviks tidningen är över. kl är 18.00. jag är trött och i behov av cigaretter och kaffe. men dagens prestation ligger nu uppe på webben i väntan på att få komma med i tidningen imorgon. här kan ni läsa den. jordgubbar alltså. det är fina saker det. för tre timmar sedan visste jag ingenting om att odla jordgubbar. men nu har jag lärt mig allt och till och med skrivit en artikel om det. vi journalister är väldigt snabblärda människor alltså. yesbox. sen har jag ju självklart presterat mer än så idag. en halv artikel ligger och väntar på mig till imorgon, och en trevlig enkät bör också finnas i tryck imorgon. ska bli spännande att se sitt eget namn i tidningen. nu var det nog fem år sedan det sist hände. jag sitter redan och ler, så där dumt ni vet, medan jag tittar på bylinen på webben ... oh.

nu ska jag kila. puss

update.
men oh! suck! pinsamt! jag fann en felstavning i den citerade personens efternamn, i citatet längst ner i artikeln. typiskt. så jävla typiskt. så där får jag sitta och skämmas på morgonmötet imorgon. mm. jag som liksom hade hoppats på att åtminstonde första dagen skulle gå smärtfritt. suck alltså. och att jag stavade fel i efternamnet också, av alla möjliga felstavningar som man kan tänkas genomgöra. namn är känsligt liksom. oh gud så pinsamt. nu skäms jag.

update 2. stavfelet som beskrevs ovan gick att rätta till i artikeln på webben. ja! dock hanns det inte med någon rättning till den tryckta tidnigen. suck. så nu får jag fortsätta att skämmas.

Kommentarer
Postat av: jennie

ååh,honey!du är så duktig, jag är stolt över dig! kommer duhem till den 17:e?våran redovisning i skolan är då.hälsa v-vik.puss

2008-05-07 @ 09:24:54
Postat av: stacy

hej fina du. tack för dina fina ord.idag är jag genomförkyld och inte på topp alls, så jag behöver de. den 17 säger du. mm. ska absolut försöka vara i staden då. vill inte missa att få sig dig på scen. vilke tid är det? puss

2008-05-07 @ 20:08:55
URL: http://inanothertown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0