now im thinking maybe i was stoned, I felt my feet lifted off the ground

image52

imorse när jag drack mitt oh jag kan inte röra en muskel i kroppen innan jag får i mig mitt morgon kaffe kaffe, så kändes det som att jag svalde rakblad. ja, ni kan ju tänka er känslan. och min fysiska hälsa har inte blivit bättre under dagen. snarare tvärtom. jag har snorat oavbrutet i nio timmar nu, och sedan fem timmar tillbaka kan jag inte heller sluta nysa. och ni vet det kliar så där fruktansvärt i näsan som det bara kan göra första dagen på en förkylning. det kliar innuti och runt omkring, och liksom så där långt in så det nästan kliar på hjärnan. samtidigt kliar det också i halsen, och i pannan och liksom enda ut i öronen. så där hemskt obehgligt så man till slut är så trött på allt kliande att man bara vill gråta. men trots det så lyser solen och livet går vidare. what to do liksom. man kan ju inte lägga sig ner och dö heller.

dagens prestation på redaktionen känns helt ok. idag åkte jag på ett uppdrag som inleddes med en frånvarande sjukskriven reporter för att sedan gå över till mig med frågan; anastasia, tror du att du är redo för det? med andra ord - ett uppdrag som kräver lite brain. jag bestämde mig för att jag visst fixar jag grejen. man vill ju inte vara sen med att visa framfötterna liksom. det handlade om en uppföljningsartikel kring ämnet miljö, bil, miljöbilar och eventuellt bygge av en biogasmack i västervik. spännande shit. och ungefär lika bekant för mig som kinesiska. ja, ni fattar grejen. så ja, det var bara att ta tag i saken. kl 17.20 fanns det en färdig artikel kring ämnet; miljöbränslet etanol och dess inte allt för ljusa framtidsutsikter, med tanke på debatterna som just nu råder överallt. det blev också en enkätundersökning kring ämnet biogasmack och imorgon ska en artikel skrivas kring samma ämne. egentligen skulle hela kalaset vara med i tidningen redan imorgon, men i brist på plats i tidningen sparas det till på fredag. och tur är väl det, annars hade jag och min snoriga näsa fått sitta kvar på redaktioner till kl tio ikväll.

.... någon gång under dagen fick jag också klart en mindre artikel som påbörjades igår. så det blir den som hamnar i tidningen imorgon. lugnt på byline-fronten imorgon alltså. en artikel om musikintresserade 15-åringar i västervik är väl kanske inte mitt allra största mästerverk. men den finns i alla fall. ni kan läsa den här, om ni har lust liksom.

nu ska jag och herr snoriga näsa ge upp för dagen. lägga oss i sängen med fru nässpray, moster té och brudens blogg och bara vara. imorgon är det ju trots allt en ny dag. nya artiklar att skriva. nya problem att stöta på och nya saker att lära sig. och förhoppningsvis blir det också lite mindre snorigt imorgon. det skulle likom underlätta.

puss fina ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0