new love

efter att inte ha tagit klass för ambra på två veckor hade jag nästan glömt bort hur jag egentligen är lite kär i henne. vilken kvinna! jag dör nästan lite av att titta på henne, och förundras alltid över hur det är möjligt att kunna ha en sådan obeskrivlig kontroll över sin kropp. jag tror att det för er andra kan vara svårt att begripa. man måste absolut bevittna det med egna ögon.

idag gjorde vi (som vanligt förstås) en helt fantastisk koreografi. en absolut motsats till den förra, helt hysteriska, koreografin. dagen låt var denna, masia one - new love. lite synd att basen precis i början inte riktigt hörs i denna version. den får mig nämligen att rysa lite. det är ingen låt som jag vanligtvis skulle lyssna på hemma, men efter ambras klass är jag alldeles förälskad i den. jag ser den grymma koreografin framför mig och kan absolut inte still. ambras sätt att arbeta med rytmik och musikalitet är, är, är ... jag vet inte. helt obeskrivligt grym. nästan lite inte av denna värld liksom.

sedan visade ambra en alldeles förtjusande liten övning som ska få min rygg och hållning att bli sådan så att folk tappar hakan. övningen är ganska så jättesvår att utföra, eftersom man använder muskler som man aldrig använder vanligtvis, och som man är ungefär förlamad i. jodå, jag kan berätta att det är en fantastisk känsla att utföra denna övning. man känner sig helt enkelt .... förlamad. en mycket spännande upplevelse som alla borde ta del av någon gång i sitt liv.

Kommentarer
Postat av: den där MARY

vilken underbar låt!

2008-11-25 @ 09:52:33
URL: http://mariagustafson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0