sunday


bild: theselby - lesley arfins home

hej ni. det har visst redan hunnit bli söndag. så himla underligt hur dagarna bara försvinner. det känns som att det var igår jag kom hem från england, men nej, snart en vecka sen nu.

den kommande veckan är det lite serious studying som gäller. om exakt sju dagar är det tänkt att min artikelserie ska vara färdig. mellan tolv och fjorton tusen tecken skrivna. hejhop. vi får väl se hur det blir med det. efter att ha fått byta ämne så sent som i torsdags kändes hela uppgiften allt annat än pepp, men nu har jag lyckats finna en intervjuperson och läget ser lite ljusare ut. så nog ska det gå.
     nu måste jag bara ta tag i mig själv och läsa hunda kilometer text om insemination och allt vad det nu innebär. och så måste jag ta lite mod till mig och ringa upp (trevliga?) svenska politiker och hoppas på att de har något smart att säga. och så bör jag nog kanske få faktaartikeln ur vägen genom att till exempel: skriva den. ja, om jag bara visste vad jag ville ha sagt.

söndagar är lite svåra dagar, förstår ni. man får aldrig någonting ordentligt gjort på söndagar. aldrig någonsin. men istället får man ett ommöblerat hem, ett lite renare golv och fler plagg upphängda på sina galgar i garderoben. alltid något kanske. nästa to do sak skulle väl i så fall vara att diska, men vi får se hur det blir med den saken.
    jag ska nog hänga upp fler ledsna klänningar i garderoben, koka lite kaffe och faktiskt agera duktig student. jag har hört att man bli smart av att läsa, så bättre sent än aldrig liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0