and for all of us god created friday

igår var det fredag. och som vi alla vet så är fredagar väldigt speciella dagar och måste därför firas. jag firade så här; sara kom och vi hade tekalas med kakor och chokladpraliner. så himla fint. sedan tog vi oss till sara där tet byttes ut mot öl och grönt i glaset. fint det också. och jag blev onykter ungefär direkt eftersom jag hade glömt att äta riktig mat. men vad gjorde det? det var ju trots allt fredag. sedan tog vi oss in till stan och gick vilse medan vi letade efter nike & mäster samuelsgatan. ja, ni läste rätt, vi gick vilse mitt stan, det är sant. men fortfarande, det var fredag. till slut fann vi i alla fall nike, mäster samuelsgatan och soft bar och fortsatte att fira att det var fredag. jag älskar fredagar. och! så såg jag seriöst världens sötaste pojke. han var så hemskt tjusig att jag fick ont i magen och kunde inte förmå mig själv till att gå fram till honom, istället tittade jag på honom i smyg i tre timmar. så där väldigt vuxet. och så drack jag mer öl, förbannade mig själv för min blyghet och skickade sms till folk jag inte borde skicka sms till. fredagar som sagt.

men idag, idag är det lördag och lördagar är också fina dagar. jag tog en sväng förbi sara igen och dagen till ära bjöd hon på egengjord äppelpaj och uberstarkt kaffe. en fantastisk start på dagen. sedan begav jag mig för att möta hanna. vi handlade, åkte hem, åt fantastiskt, läste i-ors lilla dysterbok och tittade på en film om diskbänksrealism. jag har bestämt mig för att inte gilla diskbänksrealism. jag gillar sagor och vill också bo i en, så det så.

officiellt har klockan nu blivit söndag och min säng skriker efter mig. eller så kanske det är min hjärna som skriker efter min säng. i vilket fall som helst, poängen går nog fram - jag behöver sömn.

godnatt kära vänner.
hoppas att ni också har firat fredag och lördag, och hoppas att det var great.

Kommentarer
Postat av: Louise (dojjan)

jag ville ut o ta en mysig öl med mina vänner o umgås, men nej ingen orkar höra av sig o säga att de inte orkar. stasia, gör man så?

puss

2008-10-05 @ 09:27:59
Postat av: Anonym

vad fiiint, tack för en mysig kväll trots diskbänksrealismen :)

2008-10-05 @ 12:56:56
Postat av: Ninos

Scen studio fyra. Det var dansarnas egna verk, sjuuuuukt bra! :) Läs eherm ... "recension" ;)

2008-10-05 @ 20:47:04
Postat av: stacy

dojjan. men oj. det var inte alls snällt gjort av dina vänner. fy skäms på de. när du kommer till storstaden så lovar jag att dricka öl med dig. puss



hanna. tack det samma :)



ninos. men oh, jag visste inte ens att det var. jag måste börja ha bättre koll. hade hemskt gärna sett det!

2008-10-06 @ 01:15:42
URL: http://inanothertown.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0