sunday evening

... jag kom alldeles nyss ihåg att jag igår missade sista nattbussen och fick lov att hoppa i en taxi för att ta mig hem. efter en titt på min internetbank, och en mindre hjärtattack, kan jag nu konstatera att jag under dem närmaste 11 dagarna kommer att få leva på ungefär en halv veckorbudget. närmare bestämt: 580 svenska riksdaler. ja jösses, det här kan ju bli hur spännande som helst. hej kaffetermos, matlåda & no fun. hejdå skolkafeterian, öl, sena kvällar & vackra klänningar.

kl 21.11 är mitt reportage fortfarande hela noll tecken långt. det är faktikst så att jag borde få bli världsmästare i att skriva kort. kort och koncist. jag vill mest dra täcket över huvudet och dö i cirka 11 dagar, men istället ska jag koka te och försöka att åtmisntonde skriva 1000 tecken innan jag får vila idag. eller i alla fall en ingress. eller kanske en rubruk. eller varför inte gå direkt på bylinen? det är inte så noga med vad som bör komma först och sist, tycker inte jag.

ja, det här blev ju en hemskt produktiv dag.
verkligen.
heja heja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0