i know a girl


bild: annaternheim.com

OH, JAG LÄSTE JUST NÅGOT FANTASTISKT!
anna ternheim släpper nytt den 12 november. jise!
albumet kommer att gå under namnet leaving on a mayday.

"förra plattan var en svart blank tung sten, den här skivan blir lite som en smutsig vit fjäder, men ändå kärv. det har varit otroligt inspirerande att jobba med björn yttling, han har påmint mig om hur jag sjöng när jag var liten, låta melodierna och rösten skruva sig fritt... jag sa till björn att jag ville göra en skiva som vilade på sången och texten, han bad mig lyssna på nina simone och bob marley. sen skrev jag låtar, vissa helt a capella"
- anna ternheim.

är vi ordentligt förväntansfulla or what?
vågar man kanske även hoppas på en svensk spelning någon gång i vinter?
låt oss hoppas, låt oss hoppas mina vänner.
så länge kan vi ju alltid lyssna på det här. great great great.

Kommentarer
Postat av: Simon

Engelska tror jag faktiskt. Tror knappt den finns på svenska. Syns om lite mer än en timma då!

2008-09-02 @ 08:24:27
URL: http://svartepetter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0