twentyone.


bild: kometa_raketa

godkväll.
jag har haft en hemskt fin helg. det här har jag hitatt på:

fredag.
- jag fyller år & det är min alldeles egna fredag
- jag har tvättstuga
- jag handlar
- jag svarar i telefon nittionelva gånger
- jag lagar kalasmat
- jag har tårt- och snittkalaskalas hemma hos mig
- jag kalas vidare på marie laveaue

lördag.
- jag vaknar och märker av att det igår var kalas
- jag städar undan alldeles för många flaskor tomma på alkohol
- mor anländer
- jag får försenade paket
- mor diskar efter mitt kalas
- mor och jag går på footlose
- mor och jag äter after-födelsedagstapas på sveavägen
- mor och jag after-födelsedagskvällsfikar längre ner på sveavägen

söndag.
- mor och jag äter lyxbrunch på jimmys
- mor och jag shoppar
- jag får fler paket
- jag förälskar mig i en alldeles fantastisk bakelse-klänning från french connection.
- mor och jag äter kalastårta hemma
- mor åker hem
- jag sitter i min fåtölj och känner mig inte ett helt år klokare, bara äldre.

nu är det 363 dagar kvar tills jag får en födelsedagshelg igen, fast det känns nästan som ett helt liv. så himla sorligt. jag som älskar födelsedagar. men medan jag väntar på att få fylla år igen, så kan vi tillsammans, lyssna på en rysk födelsedagssång. så här låter det när man fyller år i ryssland.

tack till alla som har gjort min helg hemskt fin. ni är fina.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0