when you two danced, oh what a dance

hej ni.

idag tänkte jag egentligen blogga om ytliga saker. new york fashion week är trots allt i full gång och det kan vi helt klart inte förglömma. men jag bestämde mig för att spara allt fashion till i helgen. extra fashion helgspecial får det bli då. det är snart helg. så håll ut!

istället tänkte jag skriva några rader om foto. idag hade vi i skolan en föreläsning om reportagefoto. ungefär den mest intressanta föreläsningen på länge. eller nej, ok, att kalla den föreläsningen för intressant är nog fel. men att i tre timmar få sitta och se på proffsfoton, och höra en duktig människa prata om idén och tekniken bakom dom, är ju bara fantastiskt trevligt. jag är trött på text nu. nu vill jag ha bilder och lära mig onödigt mycket om foto. så det så.

jag älskar min kamera. vi är bästisar. men jag känner nu att vi är redo att ta vår vänskap till en ny nivå. och för att kunna göra det så måste vi skaffa oss en ny gemensam bästis. för att vara mer exakt så behöver vi få denna fina pryl att flytta in med oss.




ett nikon 50mm f/1,4 D objektiv. med den lilla fina saken skulle livet genast bli mycket lättare. tänk att ungefär aldrig mer behöva oroa sig för att det ska vara för mörkt för att få en bra bild. oh!

det enda problemet just nu är den ekonomiska biten. dansklasser är minsann inte gratis.
men jag säger bara thailand i december -  så får ni själva lista ut resten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0