you gave me three cigarettes to smoke my tears away


bild: lenaah

igår skrev jag om tid. att det finns alldeles för lite tid. men idag, idag har varit en sådan dag då minutvisarna aldrig tycks ha velat röra på sig. och jag har mest haft ont i huvudet.

någon gång under natten mellan lördagen och söndagen rökte jag min sista cigarett. eller just då, när jag rökte den, så visste jag inte om att den skulle komma att bli min sista - men så blev det i alla fall. efter natten på F12 kom jag hem och kände mig tokigt snuskig. jag luktade rök. mitt hår luktade rök. min kjol luktade rök. min tröja luktade rök. till och med mina strumbyxor luktade rök. hela jag var ett enda stort rökmoln. och på kuppen var jag också hemskt onykter och frös. därför bestämde jag att nu fick det vara nog. jag bestämde att jag aldrig mer ville lukta så här. och idag är det onsdag och jag har inte hållit en cigarett mellan mina fingrar sedan lördagsnatt. jag är glad. men mest har jag ont i huvudet. och mest är jag väldigt trött.

imorgon ska jag göra en intervju för ett projekt jag håller på med i skolan. projekt personporträtt. jag är riktigt pepp och också en smula nervös. jag blir alltid nervös när en intervju ska göras. oberoende av om den är stor eller liten, hemskt viktig eller mest på skoj. ett nytt projekt innebär nya möjligheter till misslyckanden som i sin tur innebär att nervositeten vaknar till liv. och så var det ju det här med huvudvärken och tröttheten. och rastlösheten i fingertopparna.

inför intervjun imorgon måste jag ha gjort en personresearch på personen jag ska intervjua. och just i mitt fall finns det oändligt många tecken att finna skrivna online. jag ska därför återgå till mitt läsande nu. dricka kaffe. och klia på mina fingertoppar.

hoppas ni har haft en fin onsdag. puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0