om någon känner för att ge mig presenter ...

... eller så, så vill jag bara uppmärksamma på att dessa två böcker av haruki murakami hemskt gärna vill flytta in i min bokhylla. jag läser just nu en annan bok av murakami, norwegian wood, och efter bara 78 sidor är den redan lite av en älskningsbok - och bland dessa 78 sidor har jag vikt 12 sidhörn på sidor där texten är lite extravagant läsvärd. murakami lyckas sätta ihop bokstäver och ord till så himla urfina meningar att jag ibland måste läsa om ett stycke flera flera gånger innan jag kan släppa det och läsa vidare på sidan. och det är just sådant som gör att man kommer att älska vissa böcker.
     så här står det på två av sidorna där jag har vikt hörnen.





om ni frågar mig, så borde norwegian wood ingå bland obligatorisk kurslitteratur i skolan. egentligen i vilket ämne som helst. bara så många som möjligt får chansen att läsa den. mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0