tisdagsrecept.


note: spenat gör sig inte särskilt bra på bild, men gott är det.

ikväll råkade jag slänga ihop något alldeles utsökt i matväg. eller okej, alldeles utsökt - var väl kanske en smula att ta i, men det var hur som helst väldigt väldigt gott. och jag tänkte att ni självklart också måste testa detta. ni behöver:

400 - 500 g. kycklingfiléer
cirka 3 dl. matlagningsgrädde
cirka 2.5 dl. crème fraiche
cirka 200 g hackad spenat, givetvis kan man ha i mer spenat. spenat är gott.
3 - 5 msk. stark ajvar
1/2 - 1 tsk. grön currypasta
salt, peppar

och så här slänger man ihop det: tärna kycklingen i medelstora bitar. stek kycklingbitarna i salt, peppar och ajvar (lägg i salt, peppar och ajvar innan kycklingen hunnit få stekyta). blanda ihop spenat, salt och lite matlagningsgrädde till något som liknar stuvad spenat och häll sedan över kycklingen. låt stekas ihop. häll sedan i resten av matlagningsgrädden. sedan crème fraichen. låt puttra ett tag. klicka i grön curry. salta. smaka av med ytterligare några klickar ajvar. tada - klart! och förslagsvis kan man väl servera det hela med ajvarsmaksatt ris. gott.

Kommentarer
Postat av: Malin

Ha ha du är för söt. ajvar, grädde och grön currypasta verkar finnas i alla dina måltider..jag förstår varför, det är himla gott...

Detta ska jag testa...

2009-04-15 @ 10:33:51
URL: http://fummeltassen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0