and if you go chasing rabbits

nu ska jag berätta någonting för er som är så himla fint att jag nästan dör lite.
     det finns en sida som heter flickr, som är ett online fotocommunity. där finns allt från förskräckliga amatörfoton, vardagliga bilder till helt sinnessjukt fantastiska verk. jag har också ett flickrkonto, där laddar jag upp sådant som kanske inte riktigt är facebook-material. några sådana foton har jag postat här, andra inte.


picture: jag                                                                  picture: cl4re

för ett tag sedan fick jag en kommentar på fotot ovan (vänster) av en flicka som hette cl4re. hon skrev så här:
     "i love this :) it makes me feel inspired to get creative! it would be great to respond to this in fabric and stitch ..."

    
jag tyckte att det var en hemskt fin sak av henne att skriva, och skrev tillbaka att hon absolut skulle göra det och att jag hemskt gärna ville se det. och så igår kom ett mail från cl4re, och i det fanns den andra bilden ovan. som kommentar till bilden stod följande:
     "i suddenly felt creative! a textiles response to 'and if you go chasing rabbits' by X. made with fabric, wallpaper, magazines, paper, yarn/wool and machine stitch on graph paper."

jag tycker att det här är himla flott. att någon blir inspirerad av mitt nybörjarphotoshoppillande, och sedan skapar något så himla tjusigt själv. faktiskt väldigt väldigt fint, om ni frågar mig.

Kommentarer
Postat av: dojjan

för mig är du inspirerande på många vis. bl.a ditt mod.

2008-12-21 @ 23:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0