ibland hoppar någon framför ett tåg

image24

... mm, och det är precis vad någon gjorde idag. när jag skulle åka hem från alona, efter gårdagens kväll fylld med vin, god mat, godis & glass, så var pendeltågen inställda för att någon hade hoppat framför tåget. men bra liksom! alona blev chockad och jätteställd, jag blev mest irriterad för att jag skulle få åka buss hem = omväg. ibland tror jag att mitt hjärta är gjort av sten. eller kanske metall. eller glas. ett hjärta av glas, ja! det kan det få vara gjort av, det låter fint. ett hjärta av glas.

nu sitter jag hemma hos tina och dricker vin, fast tina är i västervik, alltså dricker jag vin med mig själv. det är fint. gott, riktigt gott. egentligen försöker jag ragga folk för lite dans och alkohol på konstfack med det finns ingen att ragga på. alla har åkt hem. verkligen alla. och de som inte har åkt hem, de är upptagna. så himla synd det är om mig. jag vill ju gå på fest! och dricka vin! och dansa! passa på medan man har några pengar kvar liksom. men istället verkar det som att jag blir sittandes hemma ikväll. vilken tragedi. jag vill att mitt liv idag ska kännas som bilden ovan! eller ja, helst ska det kännas så alla dagar. men främst gärna ikväll. jättegärna ikväll. någon, dans på konstfack?

nu ska jag återgå till mitt vin. kanske har någon granne fest?
bilder; the almigthycobrasnake.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0