everything is gonna be alright

hej ni fina.

idag är en bra dag. men igår var en ännu bättre dag. igår fick jag nämligen sommarjobb! sjukhuset som först dissade mig och satte mig i en jäkligt knepig och jobblös situation i början maj, ringde upp mig igår och hade just någon som hade hoppat av. så de behövde mig. för två månaders heltidstjänst! och 3 veckor jobbar jag natt. jag har en känsla av att jag kommer att bli snuskigt rik efter denna sommar. löjigt rik. eller ja, ni vet. beror ju på vem man jämför med. men löjligt rik för att vara mig. jag har en inköpslista planerad redan nu. den ser ut så här;

köp nummer 1 - jag säger bara i can't wait! för just nu är det verkligen krisläge AB. köp nummer 2 - efter mycket om och men så har jag beslutat mig för denna. köp nummer 3 - var och klämde på den här i butik idag faktiskt. den är hemskt fin och kommer att bli min nya bästis (tillsammans med köp nummer 1) of course.

... och efter det kommer jag ändå att ha cash kvar. så himla lyxigt!

nu till jobb. imorgon är jag krönikör i VT. men igår så hade jag en pratstund med janne schaffer om ted gärdestad. och sedan lyssnade jag på himlen är oskyldigt blå resten av dagen. om det kan ni läsa här. om janne alltså. sedan skrev jag även det här. inte mycket för omvärlden kanske, men gubben var så himla mysig att jag bara ville krama sönder honom. jag älskar att jobba på redaktionen. älskar att vara (om än bara för två veckor) journalist. älskar att jag har valt rätt bana i livet. det finns dem som aldrig finner den.

... nu ska jag (försöka) instalera photoshop på denna stenåldersmaskin som jag måste dras med till och med att jag får min första lönecheck i jui. lyckas jag så kommer det ett inlägg senare ikväll.

på återseende. tata.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0