candybar.

det finns ett litet fantastiskt program som heter något så flott som candybar. och alla som äger en mac borde också äga candybar. med candybar kan man nämligen gör sin tjusiga mac ännu tjusigare genom att byta ikoner på program, mappar och i dock-fältet. så här fint är det i min dator.



extra flott är det att ha en snygg dock, tycker jag, eftersom den syns precis hela tiden. titta t.ex. på den lilla stereon som har fått ersätta den vanliga itunes-ikonen. och hur kuliga både firefox och vlc kan bli genom bara att ändra ikonen lite. och så kan man t.ex. ha en söt blå fågel istället för någon tråkig torrent-ikon. visst? man kan också byta ikoner på t.ex. adobe program som photoshop och indesign, och microsoft office program som t.ex. word och power point. mitt word är det lilla anteckningsblocket till vänster. man kan helt enkelt byta ikoner på precis allt allt allt! allra bäst gillar jag min downloadsmapp, som nu ser ut som en leksakslåda. fiint!


 
det allra bästa är att det är superenkelt att få sin mac att bli så här fin!

1
. ladda ner candybar. programmet kostar egentligen en liten slant, men det finns en demoversion att ta hem och leka med i 14 dagar alldeles gratis.
2
. ta hem söta ikoner direkt från apples hemsida, eller googla för att hitta ännu fler. t.ex. här finns jättemycket.
3. starta candybar och placera dina nerladdade ikoner i det nedre fältet. sedan är det bara att dra en av dina nerladdade ikoner till den ikon i det övre fältet som du vill byta ut. lätt som en plätt!
4. klart! din mac är nu världens finaste!

puss

Kommentarer
Postat av: sanna

Vart hittade du din lilla stereoikon?

2009-03-03 @ 23:07:11
Postat av: stacy

sanna - oj, jag minns faktiskt inte, men jag tror att det var genom länken ovan - den som finns länkad under ordet "här". lycka till!

2009-03-04 @ 00:56:56
URL: http://inanothertown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0