waack it.

efter dagens dansklass tror jag att mina armar kanske kan komma att trilla av. ni förstår, jag kände för att vara lite spännande idag och testa något nytt och tog därför en klass i stilen waacking. en stil jag aldrig har testat förut - en stil jag ens knappt har hört talas om. ok, möjligen kanske med ett halvt öra men det är ungefär det.

jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vad waacking är för nåt, så att ni får titta istället. spola fram till 1:30 ungefär och titta därifrån och framåt.



ok. det här är ju då liiite mer avancerat än den klassen jag var på, men principen är den samma; hysteriskt snabba armar som man ska vifta runt med, snurra, sträcka ut och snurra runt igen. och så är det hela inspirerat av the catwalk-walk & modellposande. tänk vogue-omslag & tändstickssmala modeller med krökta ryggar and there you have it: waacking. waacking kommer oftast också upp i samband med en stil som kallas vouging. jag vågar mig egentligen inte på någon officiell förklaring till vad vouging är, men det verkar hur som helst som att dessa två stilar går lite hand i hand.

ett waackingbattle kan till exempel se ut så här, och ett voguingbattle så här.
ja, så om ni ser mig någon dag snart och ser att jag inte har några armar kvar så vet ni varför.

Kommentarer
Postat av: Malin

Du det var fart i deras armar du.

Hade du sådana kläder :-)



Ser iaf kul ut...

2009-02-05 @ 14:51:17
URL: http://fummeltassen.blogspot.com
Postat av: Agnes

ah! shit vad kul, och med posandet...jag vill dansa...!

2009-02-07 @ 02:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0