the köttfärsbiffar.



köttfärsbiffar har blivit min nya specialité, och idag blev de extra goda, så jag vågar mig på att utnämna mig själv till lördagens köttfärsbiffsproffs. och så tänkte jag, givetsvis vill ju även ni ha goda köttfärsbiffar. så här kommer det barnsligt enkla receptet.

1000 g. fläskfärs
2 ägg
3/4 dl dill
3 vitlöksfklyftor
1/2 medelstor gul löl (rivjärna i)
salt, peppar

2 dl grädde
100 g. trattkantareller
en skvätt soya
salt

riven ost / fetaost

forma biffar, på 1000 g. färs får jag till cirka 30 biffar. lägg upp i någon form av ungsform. koka upp grädde med soya och kantareller. häll blandningen över biffarna. strö på riven ost/smula på fetaost. och så in i ugnen. 225 grader, i cirkus 20 - 25 minuter. and done!

*ett alternativ till grädddränkta biffar är att ha gorgonzolaost i biffarna.
det blir så sjukt gott att man dör lite. ni måste testa!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0